نشر پندارقلم

انتشارات پندار قلم

نشر پندارقلم

انتشارات پندار قلم

روش های چاپ کتاب

جمعه, ۸ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۷ ق.ظ | پندارقلم پندارقلم | ۰ نظر

روش های چاپ کتاب:   

      
کتاب پس از صدور مجوز چاپ وارد مراحل چاپ می­شود. روش­های مختلفی برای چاپ کتاب وجود دارد.
 
۱ ــ چاپ دیجیتال(چاپ بر اساس تقاضا): این روش مناسب چاپ با تیراژ پایین است و در آن نیازی به فیلم و زینک (لیتوگرافی) نیست. چنانچه  چاپ زیر ۲۰۰ جلد باشد این روش مناسب و کیفیت آن نیز برای کتاب قابل قبول است. توجّه داشته باشید این روش برای چاپ با تیراژ بالاتر مقرون به صرفه نیست.

دقت کنید که در چاپ کتاب با تیراژ پایین(زیر ۲۰۰ جلد)به دلیل اینکه چاپ دیجیتال انجام میشود و چاپ دیجیتال هزینه بالایی دارد فروش کتاب در این روش صرفه اقتصادی ندارد.و در تیراژهای خیلی پایین ممکن است هزینه انجام شده بر روی هر جلد حتی از قیمت پشت جلد هم بیشتر شود.
به همین دلیل چاپ با این روش برای افرادی که انگیزه شان از چاپ کتاب دلیل دیگری غیر از فروش است و یا اساتیدی که نیاز به تعداد محدود کتابشان برای تامین نیاز دانشجویان خود دارند مناسب است.

۲ ــ ریسوگراف: دستگاه ریسوگراف، دستگاهی شبیه دستگاه کپی در مقیاس بزرگتر است.چاپ با دستگاه ریسوگراف ارزانتر تمام می­شود ولی دارای کیفیت بسیار پایینی است.(این انتشارات  هیچیک از کتابهای خود را با این روش به چاپ نمی رساند).
 
۳ ــچاپ اُفست: بهترین روش چاپ کتاب، چاپ اُفست است. چاپ اُفست دارای کیفیت مطلوبی است و دارای کیفیت نسبتا بهتری از چاپ دیجیتال است و برای تیراژهای بالا (۵۰۰ عدد به بالا) بسیار مقرون به صرفه است.

  • پندارقلم پندارقلم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی